Školní časopis

Metodik prevence

Školní metodik prevence: Mgr. Libor Štěpánek

Školní metodik prevence je ve škole hlavní osobou, která zajišťuje:

1. Koordinaci a realizaci preventivních programů zaměřených na:

  • rizikové chování žáků týkající se agrese, násilí, šikany, kyberšikany, vandalismu, záškoláctví, užívání návykových látek, užívání tabáku a alkoholismu, netolismus (online závislosti), intoleranci, rasismus, xenofobii, projevy sebepoškozování, projevy týrání zvířat, kriminální chování

  •   rizikové sporty a rizikové chování v dopravě, prevence úrazů

  • záležitosti spojené se syndromem CAN (týrané a zneužívané dítě).

2. Řešení aktuálních problémů souvisejících s výskytem rizikového chování.

3. Svoji přítomnost u vyšetřování nestandartního chování žáků (agrese fyzická/slovní, vandalismus).

4. Vytváření otevřené, bezpečné atmosféry a pozitivního sociálního klimatu na škole, podpoře rozvoj pozitivních sociálních vztahů mezi žáky školy a pravidel fair play ve sportovních aktivitách.

5. Poradenskou, metodickou, informativní činnost pro učitele, žáky i rodiče v oblasti rizikového chování.

6. Úzkou spolupráci se všemi pedagogy i ostatními pracovníky při výskytu případných varovných signálů v oblasti rizikového chování žáků.

7. Předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídce programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům.

8. Zpracování určené dokumentace v systému SEPA:

  • tvorba Plánu minimálního preventivního programu školy na daný školní rok

  • vypracování výstupního Výkazu minimálního preventivního programu školy