Školní metodik prevence je ve škole hlavní osobou, která zajišťuje:
1. Koordinaci a realizaci preventivních programů zaměřených na:
rizikové chování žáků týkající se agrese, násilí, šikany, kyberšikany, vandalismu, záškoláctví, užívání návykových látek, užívání tabáku a alkoholismu, netolismus (online závislosti), intoleranci, rasismus, xenofobii, projevy sebepoškozování, projevy týrání zvířat, kriminální chování
rizikové sporty a rizikové chování v dopravě, prevence úrazů
záležitosti spojené se syndromem CAN (týrané a zneužívané dítě).
2. Řešení aktuálních problémů souvisejících s výskytem rizikového chování.
3. Svoji přítomnost u vyšetřování nestandartního chování žáků (agrese fyzická/slovní, vandalismus).
4. Vytváření otevřené, bezpečné atmosféry a pozitivního sociálního klimatu na škole, podpoře rozvoj pozitivních sociálních vztahů mezi žáky školy a pravidel fair play ve sportovních aktivitách.
5. Poradenskou, metodickou, informativní činnost pro učitele, žáky i rodiče v oblasti rizikového chování.
6. Úzkou spolupráci se všemi pedagogy i ostatními pracovníky při výskytu případných varovných signálů v oblasti rizikového chování žáků.
7. Předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídce programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům.
8. Zpracování určené dokumentace v systému SEPA:
tvorba Plánu minimálního preventivního programu školy na daný školní rok
vypracování výstupního Výkazu minimálního preventivního programu školy